Orakad och osympatisk

Några dagar senare sitter jag igen och funderar på det här med hår under armarna. Ni vet, tjejen på Mello som hängdes ut på Facebook jadajada.

Är det verkligen så att folk rakar sig exakt varenda gång de duschar? Om man tränar och duschar på gymmet mycket så gör man ju inte det. Eller, duschar de då två gånger den dagen för att inte riskera hår? Jag kan villigt erkänna att jag stått på ett och annat bodypumppass i tajt linne och armarna i skyn för att först efteråt notera att jahaja, det var visst någon vecka sedan nu. Fixar det i morgon. Särskilt på vintern är det inte alls helt ovanligt. Och jag har aldrig tänkt att det varit mer med det, typ som att jag inte heller känner att jag MÅSTE SMINKA MIG för att ha rätt att existera, utan jag gör det om jag vill och känner för, förstås, som man ska.

Har jag gjort jättemånga upprörda nu? Finns det en hattråd om mig på Flashback? Har jag skadat någons ögon? Mådde käcka Sats-ledaren illa hela passet när hon stod framför mig? Jadajada.

Såklart inte. Kan inte annat än tänka mig att det är en mycket liten förlägen del av världen som blir upprörd. Och att de flesta kvinnor tänker precis som jag. Något annat kan och orkar jag inte tänka mig, nej.

Har förövrigt ett starkt minne från lågstadiet som jag tar fram ibland. -93, 94, kanske? Jag har någonstans hört om ojämställdhet men fattar inte riktigt vad det kan handla om. Pojkar och flickor, att de inte skulle vara lika? Lika värda? Att jag och Henke B inte skulle ha samma förutsättningar att göra precis vad vi ville och tjäna lika mycket? Hahaha. Måste ha varit förr i världen, i Träldomen, Stenåldern eller Istiden. När bara två gråsälar tittade på och höll ordning.

Bra bokserie, gör numera att jag är kung på TP:s historiefrågor.

Kommentarer
Postat av: Eva

Hehe. Om du undrar när jag senast rakade armhålorna så får du fortsätta undra, för jag minns inte ens. :-)

2012-03-17 @ 07:16:00
URL: http://renaramagrekiskan.com
Postat av: Karin

Skönt.

2012-03-17 @ 18:18:50
Postat av: Doktor Kwi

2012-03-18 @ 20:00:24
Postat av: Doktor Kwi

Mycket bra bokserie. Jag läste nog inte lika koncentrerat som du gjorde. För inte fan kan jag TP-Historian. Men å andra sidan vet jag inte om jag någonsin spelat TP. Oklar kommentar.

2012-03-18 @ 20:03:59
URL: http://attsnarjaenjavul.blogg.se/
Postat av: Karin

Är tyvärr abdikerad kung. Satt i min ensamhet och körde historiefrågor ur på spåret-boken och det spårade ut totalt. Inte ens två valrossar tittade på (för det var väl så det var egentligen, om man ska vara litterärt korrekt i sitt återgivande)

2012-03-22 @ 21:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0