Trettonhelgen och ny vecka

Fil och musli framför jobbdatorn nu och en liten paus i jobbandet. Trettonhelgen som gick gav ett välbehövligt lugn, efter senaste veckornas mix av högtider, resor, mellandagsjobbande och kalas. Lite kalas blev det förstås, i söndags, för Evas lilla Stella som fyllde ett.

En Pettsonbok hade vi köpt förstås, världens bästa böcker och bilder man kan titta i evigheter på. Sjukt mycket gäster kom, kul tyckte världens gladaste unge. (Mina barn kommer inte bli så, det vet jag bara. De kommer skrika och härja alternativt gömma sig. Vilket gör att jag skjuter upp projektet några år till. Tills jag skaffat bättre tålamod och mindre sömnbehov.)

Vi hann också, i sista minuten förstås, med den hypade utställningen On this earth a shadow falls av Nick Brandt på Fotografiska. Och den var bra. Och ja, det var sjukt mycket folk.

Innan dess bjöd helgen på diverse garderobsdörrsfixande, Kungsholmspromenader, träning på World class Alvik, middag på Ciao ciao Odenplan, öl på Mellow, filmtittande (Contagion, Jönssonligan, Bridesmaids), matlagning (kyckling och saffransrisotto) fika, reashopping och sovmorgnar.

Nu är det jobbvecka igen och min filtallrik uppäten.

Hej!

Kommentarer
Postat av: Eva

Tack för Pettson! Stella har kollat och pekat ut Findus :-)

Tycker nog att du kan skynda på lite ändå Karin, Stella vill ha fler barn på nästa kalas :-)

2012-01-09 @ 22:17:00
URL: http://renaramagrekiskan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0