Prisa gudarna! En tur runt stan, och en tand mindre.

10.00 igår gick jag till Sabbatsbergs folktandvård, där jag är listad. Listigt tyckte jag. Antibiotika fick jag, men när jag ville dra ut tanden kunde de inte ge mig en tid. Gå till Hallonbergen, där jag varit en gång tidigare, säger tandis. Eller till Tandakutens drop in, och dra ut den.

7.15 i morse kommer jag till tandakuten. Får komma in 8.15 och sätta mig i stolen. Då klickar Tandis2 på datorn och säger, du har Frisktandvårdsförsäkring eller? Sa du inget om det i kassan?

Nej. För varför skulle jag säga det, hela tiden? Jag fyllde i allt på lappen hon gav mig, sa jag.

Upp ur stolen. De i kassan suckar coh säger att NUUU måste hon ringa runt och kolla var min frisktandvårdsförsäkring gäller. Himmel, så sjukt jobbigt, menar hon. Sedan ringer hon till Hallonbergen, där jag först skrev under för försäkringen. Detta trots att jag bytt till Sabbatsberg och enligt tandis där inte ska ha något med hallonbergen att göra.

Sedan säger de i Hallonbergen att de har en tid där om två timmar. Hejdå, säger Tandakuten och skickar iväg mig dit. Två bedövningssprutor, en tandis3 som gullar med mig som om jag vore tre år (såg jag så rädd ut) en tång och en kvart senare är tanden ute. En kompress i munnen och hejdå.

Tanden är borta! Och nu, fem timmar senare har bedövningen släppt, det blöder knappt och det gör inte alls ont längre, tack vare Ipren. Däremot är jag rätt hungrig, törs inte äta om det kommer bakterier och skit i såret. Fil i en vecka dårå, blir fint för orken det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0