Styrketräning mot aggression.

I dag, dagen efter ett mycket otrevligt valresultat, var en bra dag att testa hur bra styrketräning är mot aggression. Jag och Elin möttes upp på Friskis Ringen och svettades, morrade och suckade över främlingsrädslans intåg i svensk riksdag. En halvtimme löpband och rygg/armstyrka blev fokus för min del. Kändes bra.
--
Och jo, lite bättre blev det kanske i hjärnan också, eftersom jag istället lyckades göra något konstruktivt mot kvällningen och pallrade mig ner till Sergels torg tillsammans med säkert sextusen andra som ogillade valresultatet.
--
Sedan blev det stärkande måndagsmiddag - nybakat bröd (av morot, havre, vete och dinkel) med leverpastej och en skål ångande grönsakssoppa. Det ni!
--

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0