Nyttig söndag med groddar.

Söndag till ära väntade dubbla pass. Well. Inte så hårda, men ändock. Blev så inspirerad av Morgonpasset Helg i P3:s träningsprat att jag gav mig ut på en lugn 45-minuters joggtur innan grötfrukosten. Och på eftermiddagen blev jag rastlös och tog en vända till Friskis Ringen för styrketräning och lekte lite med vikterna framför spegeln.

Toppade sedan allt med att greja ihop vad som på Stockholms caféer så chict kallas för hälsotallrik till middag, med kyckling, keso, bulgur, mango, fetaost och groddar. Groddar! Groddar alltså. Det har jag inte ätit sedan i lågstadiet. (Då fick man förövrigt bara ta ett glas juice per person i 90-talskrisens snålfattiga glesbygdspräglade småstadsskola.)

Betyget till groddarna - afalfagroddar från Svenska groddar - blir dock 7/10 med lite citron på! Bättre än matsalen 1994 i allafall.

Nu ska jag ta ett glas rött som blev kvar sedan igår och äta geishachoklad. Japp. Lagom är bäst.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Groddar!

2010-09-27 @ 21:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0