Kondition i fokus på lunchpasset

Hann med ett snabbt jympapass på Friskis city i går, mellan möte och lunch på stan. Det var ett lunchpass, vilket betyder att det bara är 35 minuter. Istället för två styrkedelar hinner man bara med en styrkedel och jag tror smidighetsavdelningarna också har krympts ner. Man satsar på kondition och koordination helt enkelt.

Smart. På lunchen hinner man inte så mycket mer än 35 minuter, även om jag skulle önska att man minskade ännu mer på smidighetsdelarna så man hann bränna och spänna lite mer på de få minutrarna. Fast andra kanske tycker tvärtom. Och jag, som inte gått på pass (förutom skivstång) på länge hade fullt sjå att hålla koll på armar och ben.

Efter minipasset tog jag mig ut i ombyggnadsdammande gymmet (ska bli större, och bättre hoppas jag) och lyfte lite vikter. Ryggen ska bli starkare! Fick dock bli ett kortpass, känner någon slags förkylning smyga sig på.

I dag har jag en produktiv dag. Klev upp sju, skrev klart två inlämningsuppgifter till kurserna jag läser, skickade lite viktiga mejl, städade lägenheten och möblerade om. Nu blir det löptur innan eftermiddagens uppdrag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0