Mer vila, inte roligt.

Okej, sjuk igen. Huvudet är tungt, näsan snorig och halsen väser mest. Men ingen feber, jag brukar slippa undan den vilket gör att jag allt för ofta brukar jobba även om jag är sjuk. Men inte i dag, vila är vad som gäller. Vilket förstås innebär att det inte blir någon träning heller. Surt när vårsolen totalt flödar ner utanför fönstret och en lång löptur inte varit helt fel.

Ja, halsont ska man inte träna med, så mycket vet jag. Men var går egentligen gränsen, om man bara är lite småsjuk? Jag brukar ha svårt att vila flera dagar efter att jag börjat bli frisk, utan tränar när jag känner att jag orkar någotlunda. Rastlösheten, vet ni. Frågan är om det är skadligt eller bara lite ineffektivt?

Nu, äta upp frukosten (fil med musli, rågbröd med avokado och ett par digestivekex) och ladda med te och ingefära.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0