Mäta löpsträcka

När jag springer är det oftast bara med ett armbandsur runt handleden och en tanke om att åtminstone inte vara tillbaka i trapphuset på 45 minuter - en timme ungefär. Sedan tittar jag ut över Årstafältet och pilar iväg någonstans.
Väl hemma är jag dock oftast nyfiken på att se hur långt det blev. Särskilt om klockan stannat på 90 minuter och benen pinnat på i rätt bra tempo.

Det finns några bra ställen att mäta sina löpsträckor på. Själv behöver jag sällan vara särskilt exakt - var det 7 eller 12 kilometer? Då funkar kartmätningen på eniro.se eller Google maps rätt bra. Mer exakta versioner vet jag finns på löparforum som jogg.se.

Nike+Ipods smarta grej där skorna mäter löpsträckan och skickar infon till en Ipod funkar också, och gör att man kan mäta direkt när man springer. Och musiken har man ju oftast med sig, inget extra att bära. Mina Nikelöparskor är just sådana som man kan koppla till en Ipod. Synd bara att min lilla mp3 inte är av applemodell, än så länge. Så jag kör på att mäta på karta när jag kommit hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0