Finvantar´n

En gång sprang jag med mina skinnhandskar, till för promenad på staaan, bara för att jag inte har några bra handskar att springa i. Och det vill man ju inte.

(Inte för att jag svettas något om händerna direkt, särskilt inte på vintern. Hur varm jag än är om kroppen brukar fingrarna vara kalla in i det längsta. Men någon gång svettas jag faktiskt, och det kan ju dessutom hända att man torkar lite snor med handsken av bara farten, när man tar i så där extra mycket.)

Inte har förresten. Det är fel. För NU har jag handskar! Lillsportisar som jag fick i julklapp. Tumvarianten, skitbra för kalla fingrar. Har testat dem på löptur i -15, funkade jättebra! Tack syster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0