Trötta nöjda fötter

Sprang på löpbandet i en halvtimme igår, växlade mellan att springa på plant underlag och att ha rejäl lutning. Trots att tempot var rätt lågt räckte det för att ge mig lite träningsvärk, som små spännband kring låren. Sedan fick det bli ryggträning. Datajobbet gör sitt, min högra axel är alldeles för framåtroterad. Det syns tillochmed när jag springer, att den hänger mer framåt och jag kan liksom inte ens om jag anstränger mig vrida den rätt. Så övre delen av ryggen och musklerna mellan skulderbladen fick göra sitt. Dessutom stretchade jag bröstmusklerna lite extra noga.

Ingen träning idag, men väl en tretimmars promenad i vårsolen! Ömmande fötter fick dessutom kliva ur vinterskorna och i nya ljusgrå sneakers från Vagabond. Skönt. Väl hemma tog jag fram mina gröna fingrar och planterade två penséer i en zinkkruka. Mycket avancerat för att vara mig, som annars hellre är ute och springer än tar hand om blommor. Och ikväll väntar nog sushi! Mums.

Balkongfröjder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0